Partager et revendiquer le sens des études en prison: expression de l'expertise d'étudiants-détenus - Université Paul Valéry Montpellier 3 Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue TRANEL. Travaux Neuchâtelois de Linguistique Année : 2019

Partager et revendiquer le sens des études en prison: expression de l'expertise d'étudiants-détenus

Lucie Alidières-Dumonceaud
Bruno Bonu
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 747735
  • IdHAL : bruno-bonu

Résumé

This article explores the way the prisoners who pursue higher studies in prison formulate various expertise about postsecondary studies during face-to-face or mediated encounters with academic teachers/researchers. The findings further highlight the students-inmates' institutional knowledge and the practical reasoning about the "sense of studies". The approach adopted in this article is based on an audiovisual corpus involving an extensive fieldwork in various prisons, which included formal and informal teachings and interviews, either in co-presence or by videoconference.

Domaines

Linguistique
Fichier principal
Vignette du fichier
61-74_Alidideres_Bonu.pdf (1.05 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-03231448 , version 1 (20-05-2021)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03231448 , version 1

Citer

Lucie Alidières-Dumonceaud, Bruno Bonu. Partager et revendiquer le sens des études en prison: expression de l'expertise d'étudiants-détenus. TRANEL. Travaux Neuchâtelois de Linguistique, 2019. ⟨hal-03231448⟩
85 Consultations
69 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More