Study of the impact of a training program for in-service primary teachers on inquiry-based science teaching: impact on students/impact on teachers - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue RDST - Recherches en didactique des sciences et des technologies Année : 2021

Study of the impact of a training program for in-service primary teachers on inquiry-based science teaching: impact on students/impact on teachers

Étude didactique de l’impact d’un dispositif de formation continue à un enseignement des sciences fondé sur l’investigation

(1) , , , , , , ,
1
Valérie Munier
  • Fonction : Auteur
Manuel Bächtold
  • Fonction : Auteur
David Cross
  • Fonction : Auteur
Aurélie Chesnais
  • Fonction : Auteur
Céline Lepareur
  • Fonction : Auteur
Karine Molvinger
  • Fonction : Auteur
Marc Gurgand
  • Fonction : Auteur

Dates et versions

hal-03554830 , version 1 (03-02-2022)

Identifiants

Citer

André Tricot, Valérie Munier, Manuel Bächtold, David Cross, Aurélie Chesnais, et al.. Study of the impact of a training program for in-service primary teachers on inquiry-based science teaching: impact on students/impact on teachers. RDST - Recherches en didactique des sciences et des technologies , 2021, 23, pp.109-136. ⟨10.4000/rdst.3730⟩. ⟨hal-03554830⟩
33 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More